Ještěd pěšky nebo autem?

Hora Ještěd (1012 m n. m.) se stavbou televizního vysílače s hotelem na vrcholu je hlavní dominantou severních Čech. Tato budova z let 1966–1973 měří téměř 100 m a má tvar tzv. rotačního hyperboloidu a honosí se titulem Nejvýznamnější česká stavba 20. století. Patří do národní kulturní památky.

Pokud se chcete projít. Tak trasa pěšky začíná v Liberci – konečná zastávka tramvaje Horní Hanychov a vede přímo po modré turistické značce. Až dorazíte k rozcestí Nad Výpřeží vydáte se po červené až k vrcholu Ještědu. Pokud nemáte fyzičku, pocítíte, že i těchto pár kilometrů nebude jen tak. Bude se Vám to zdát velmi dlouhé i když trasa má jen 4,7 km nahoru. Je zde však převýšení 450 metrů. Potěšíte se však přírodou a výhledy a nadýcháte se čerstvého vzduchu. Nahoře se můžete občerstvit v restauraci.

Druhou, a hlavně pohodlnou variantou je cesta autem nebo na motorce. Trasa je podle toho, z jakého směru budete přijíždět. Pokud z Liberce, vydáte se jednoduše směr na Ještěd. Kolem parkoviště u lanovky a pokračujete silnicí dále. V dnešní době stačí dát do navigace, která vás zavede až nahoru.

Třetí varianta je lanovkou. Lanovka je na již zmíněné konečné zastávce tramvaje v Horním Hanychově, kde se nachází stanice lanové dráhy. Jedná se o kabinkovou lanovku, která vás vyveze až na vrchol hory. Kapacita kabinky je dosti velká má 35 míst, můžete tam i s kolem. Cesta nahoru trvá cca 4 minuty. Výška, z které koukáte dolů je nad terénem cca 30 m.
My jsme měli trochu mlhavé počasí, Vám se však podaří lepší výhledy. Proto neváhejte přispět fotkou pod příspěvek na Facebooku.